Submit a question to our community and get an answer from real people.
Submit

How long do you think you could survive without your cell phone?

Couple seconds.........Few hours........????????

Report as

If Mikale and my kids were with me? A week, then I'd need to call my mom.

Helpful (10) Fun Thanks for voting Comments (13)
Report as
A whole week???? 8)
Report as
Sure. I'd still have my computer, right?
Report as
Yup :)
Report as
Hi guys
Report as
Sorry, hi guy and gal;)
Report as
Well, then maybe even a little longer. It wouldn't be easy, I somehow functioned without it before though. 8)
Report as
Cannerbug, what's up?
Report as
Hi, how you doing?
Report as
Good. Haven't seen you in a while.
Report as
Bug, where you been hidin?
Report as
Been workin a lot
Report as
Well that's a good thing then. 8)
Report as
dustee
peach cookies
Report as
Add a comment...

I had to go a whole day without it once. It was awful. I should be on "I Survived"

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (5)
Report as
How did you ever do it????? Did you need to go to therapy afterwards???? 8) HA! :)
Report as
I had to consume all of my ninja abilities that day. I'm recovering with self help books, thanks for the concern.
Report as
LMAO!!! Nice :)
Report as
Did you actually have to use a land line?????
Report as
OH NO!!!! i
Report as
Add a comment...

a day at max five seconds at least

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
8)
Report as
i need to keep in touch with my friends back home and i don't feel like using the tele at home
Report as
Add a comment...

I have no cell phone, just my kindle fire... so sixteen years, would be your answer.

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (9)
Report as
Oh, but once you get one you will NEVER be able to be without a phone ever again!!! 8) Yes, I'm being extremely sarcastic......
Report as
Yeah, I know those kind of people. My mother, for one...
Report as
Hide her phone on her and then just sit back and enjoy the show :)
Report as
I might just try that now.
Report as
Nafta, don't get this kid busted...although...it could be fun.
Report as
This kid? I'm rexviatores. I have pennies older than you!
Report as
Yes "kid". You may have pennies older than me, but I'm old enough to be your mom. 8)
Report as
I'm old enough to barely remember Reagan as president.....
Report as
My uncle was a Contra

...no, not really. But how cool would that be?!
Report as
Add a comment...
bradahh

The rest of my life...without a problem.

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
Very good :)
Report as
Add a comment...

Haha, I go a lot of days without my phone. Right now, it's on my desk, off. Been there for a few days too. I don't use it a lot. :)

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
Good :)
Report as
8)
Report as
Add a comment...

For all y'all that have to "live without my cell phone, it was awful!" I don't have one so count your lucky stars.

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
I'm counting......8)
Report as
Add a comment...
sunshine_gurl

I managed to survive 5 days. Quite some trouble.. Wouldnt be able to survive much longer than that..
<3

Helpful (2) Fun Thanks for voting Comments (7)
Report as
Did you go through withdrawls????? 8)
Report as
sunshine_gurl
Actually kind of yes. It was at camp and I kept having those mini heart attacks when I realized my phone wasn't in my pocket, I kept thinking that I lost it. Lol:)
Report as
Phone-loss-induced-panic-attacks, one of the first signs of addiction......
Report as
sunshine_gurl
Bahaha, I seriously just heard that in the voice of the guy off the Allstate commercials!!
Report as
"Are you in good hands?" HA!! 8)
Report as
Lol. Aside from thinking you lost it, wasn't it kind of nice to be "detached"?
Report as
sunshine_gurl
Haha:D

It actually kind of was, surprisingly. I didn't turn on my phone until after an hour of getting it afterwards, and when I did turn it on I was bombarded with messages! Lol
Report as
Add a comment...
elicia_marie

I could survive but I wouldn't want to... And my boss wouldn't want me to either. I basically spend my days on the phone to her or texting her and other staff. It's the Internet that I couldn't survive without! Oh and food.. I need me some food every ten minutes or so. :)

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (9)
Report as
Yeah, there are jobs that use them, and I get that. But more or less on a personal level was what I meant 8) As for food, well, I gotta eat somethin NOW!!! :)
Report as
Salsander
Agreed :)
Report as
elicia_marie
Make extra for me Nate? :)
Report as
elicia_marie
Well I hardly talk to anyone on the phone except for nathan which seems to be coming to an end, so very easily. I know where my mum lives, so it's no big deal and I hardly see or speak to my dad (although I'm sitting in his bed right now and I'm on his Ipad) so he could come find me for once if I have no phone. I could survive.
Report as
I'm just chowin down on some Peanut Butter Captain Crunch straight from the box
Report as
elicia_marie
Mmmm :)
Report as
elicia_marie
I'm at dads.. Well actually, my grandparents because he's been living here since he got out of jail until he gets off all his probations. ANYWAY, point being, I don't want to raid thir fridge but I'm soo hungry!!
Report as
Well, ya gotta eat :)
Report as
elicia_marie
I only ate ice cream an hour or two ago and had dinner and hour before that. Haha plus it's 12.25am they're asleep and dad is out at a club or bar I think. If I'm awake when he gets here he'll get me something to eat. Hahhaa
Report as
Add a comment...

Probably the rest of my life considering I am the only person left on this planet who does NOT have one!

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (7)
Report as
The only reason I have one is b-cuz it ended up making sense moneywise after we switched from Time-Warner
Report as
I'm at that point now, NAF... landline w/o long distance service is about $50/month! Stoopit expensive!
Report as
We got that Straight Talk from Wal-Fart. 30 bucks, 1,000 minutes, 1,000 texts, that's monthly of course.
Report as
I switched my service plan to include my DSL internet & Direct TV, supposedly bringing the phone part of the bill down to $24/month & knocking $10/mo. off D-TV. So far, it's been a huge headache -- bills over $200/month, when the total cost should be $90-something. May have FINALLY strraightened it out... I'll see w/ the next bill... (Wal-Fart, haha!)
Report as
It's all just stupid crazy out of hand these days......
Report as
Mos def! (There's an oldie!) :)
Report as
I have Tracfone! :D
Report as
Add a comment...
Salsander

I generally don't use my cellphone. Im more of an Internet communicator. :) I can go days without using my phone.

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
Same :)
Report as
Salsander
:) l
Report as
Add a comment...

i have 1. no cell phone 2. no service anyway 3. and no electronics of any sort except a family computer that has dial up internet! THATS how you build character! as my dad would put it :)

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (6)
Report as
And he's not wrong.....
Report as
not at all! people might say i have too much charactor!
Report as
Yeah... that's what ya call it, "building character!" :)
Report as
:) yep!
Report as
Bless you my child, and when you DO get all those electro-connectos...try not to go hog wild...
Report as
i'll try :)
Report as
Add a comment...

At least 2 seconds lol I'm serious

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
8)
Report as
Yup
Report as
Add a comment...

All my life!

Helpful (2) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
fritzmerde

Shhhhheeet, I've had to go without for months. I'd just purchased a brand new phone, & used it a grand total of once. I was getting in the cockpit & tossed my helmet bag up like countless times before. Any who, later that day I wanted to give my wife a buzz so I grabbed my flight bag & started fishing around for it. I noticed something red all over me, at first I thought a hydraulic line had ruptured . But then I recognized the smell, it was hot sauce. I had forgotten that I put a large bottle in my helmet bag, when I threw it up to the cockpit it had smashed,covering everything-including my brand new phone. Hot sauce killed it, so I had to wait for a phone to be sent. So months

Helpful (8) Fun Thanks for voting Comments (9)
Report as
Hahahahahahahaha thats great!
Report as
fritzmerde
It's funny now, but at the time I was pissed off, Hot sauce eats through anything & everything
Report as
Hot Sauce......Never leave home without it......8)
Report as
bradahh
Ha! Damn that sucks!! I dropped mine in a public toilet one time. I remember just standing there debating on weather or not to get it out! Ha! What kind of plane do you fly?
Report as
Did you get it out?
Report as
bradahh
Ha! Yea. Had the clerk let me use some tongs.
Report as
fritzmerde
If it has wings or rotors I'll fly it
Report as
bradahh
Nice man! Air-force?
Report as
Awww man, Fritz, that had to be a major bummer!!
Report as
Add a comment...

I need my cell for both of my jobs and to be able to communicate with my teenagers. I dream of taking a vacation and leaving my phone behind! It's a nice fantasy! :)

Helpful (2) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
At least you have enough common sense to realize that they're an annoyance. Most people don't see it like that
Report as
Add a comment...
Otter2357

Couple min. max!

Helpful (2) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
Peacerules

Maybe a whole day but I cant go a day without texting so idk ;) lol

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (3)
Report as
Lol
Report as
Hi girl...I have an iPhone and I can't imagine life without it.
Report as
Peacerules
Ikr
Report as
Add a comment...

I lost mine for two days, went crazy. So..not long.

Helpful (2) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
Tearing up the house and flippin stuff over......8)
Report as
Yeah. Then I realized I left it at a friends house who didn't come back 'til Monday afternoon. I can laugh 'bout it now. Lol
Report as
Add a comment...

A couple minutes. Haha I think I have a problem... :)

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
That's the first step......8)
Report as
Add a comment...

Maybe like 3 minutes ;) lol

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
Just enough time to watch some commercials :)
Report as
Yeah, lol :)
Report as
Add a comment...

Forever, all i have to do is gat a texting app on my iPod touch and use facetime. I win!

Helpful (2) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
Trading one addiction for another....... 8)
Report as
Add a comment...

6 months

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
Im on my ipad
Report as
Add a comment...

Prob 5 minutes then i check ask or fb or my messages or play a game

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
5 panic stricken minutes..... 8)
Report as
Yep yep
Report as
Add a comment...

2 weeks lol I hardly use it only for calling and texting but I cod NOT live without my I POD

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

If i'm with my best friend, then forever, she is really the only person i text, and i dont really talk on the phone much.

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

I carry 2. Ones my personal and the other for work. I could survive without both as long as I can still have my computer to log onto ask..

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (2)
Report as
Exactly. 8)
Report as
2 PHONES!!!??? Geez.....but yeah, you can still use the computer 8)
Report as
Add a comment...

Easily, I think its just an electronic leash

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
halloween_617

About 3 weeks

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
Do you have an answer?
Answer this question...
Did you mean?
Login or Join the Community to answer
Popular Searches