Submit a question to our community and get an answer from real people.
Submit

I am in the Northeast and

am rather nervous about getting hit with Sandy....What would be good staples if we lose our power..peanutbutter I have...

Report as

Make sure you have lots of bottled water. Canned food and an opener. And toilet paper! Don't forget that.

Helpful (5) Fun (2) Thanks for voting Comments (5)
Report as
Why would you need toilet paper? IF YOU HAVE NO TOILET?!?! BRING A TOILET TONIFITCH!
Report as
Thanks tra:) @answer..not sure about the toilet paper :) but I have plenty..
Report as
remember plenty of toilet paper= plaenty of toilets.
Report as
Lol. Well, we have to use the bathroom whether we have toilets or not. If someone is planning on being stranded long enough to need a stockpile of food and water, they will also need tp. Toilet or no toilet.
Report as
ahhhhhhhhhh ok funny:) ty
Report as
Add a comment...

Sandy is just the beginning....................... THE BEGINNING OF THE END OF THE WORLD!!!!!!!!!!! DUN DUN DUN
remember if you bring toilet paper, bring a toilet
lots of toilet paper= lots of toilets!

Helpful (1) Fun (2) Thanks for voting Comments (10)
Report as
MissBFMV
Cool story bro.
Report as
EXCUSE ME?!!! COOL?! THAT S IT?! THATS A SAD STORY ITS A FACT SON! o.o''''''''''
Report as
MissBFMV
Excuse me!? It is not the beginning of the end of the world. It's just natural disaster that occurs all the time. The end of the world is a scam.
Report as
DONT LISTEN TO THIS SPAM BLAHBLAHBLAHBLAHBLAHBBLAH o.o'''''''
Report as
EVEN ASSASISINS CREED SAID THER EWAS AN END ON 2012! Facts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Report as
I have been flooded out once...lucky the water went down quickly but they say this one will be bad,,besides food I will have to pick up everything here since this is MY SPACE ..My pictures and movies.family stuff..but oh hope no mold ewwww
No fun answer..
Report as
okie bestie ttyl on fb
Report as
not the end I am woried about ...FACTS?.. I don't think so lol... its my tummy and my rug in the playroom.. then there is this tree in the back yard that swayed last rain storm so....lol ahhhhhh
Report as
MissBFMV
Oh my gosh. I have so many trees by my house. Like there's woods on the side. I gotta save my laptop!
Report as
lol..I gotta save my house hahaha all the best:)
Report as
Add a comment...

You will be fine,I am too.Water,Batteries,flashlights,canned goods and a cell phone or laptop.

Helpful (4) Fun (1) Thanks for voting Comments (2)
Report as
thank you be safe...
Report as
Indeed,you too.
Report as
Add a comment...

K-Y..........o

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (15)
Report as
say what nafta??
Report as
Whaaaaaaaaaaaaat???
Report as
MissBFMV
Derp
Report as
hahahahaha loaded question nafta ... You worried about Sandy? Isn;t she suppose to hit your area big time too?
Report as
I was at my Dad's today and he was getting really prepared for this whole "storm"....I'm just not sure how legit all this really is.....
Report as
This is one time I hope they are wrong...I won't even be upset about the hype..just be wrong:)
I think it is legit since they now have all this modern tracking device etc..
Report as
MissBFMV
It's legit, for sure. You're dad's smart. Smarter than you probably.
Report as
do you realize how many time these idiots get the weather wrong? I'll believe it when I see it.....Iive near Buffalo NY so that's REALLY inland from the coast and I would REALLY like to see them actually be right for a change instead of instilling fear in people for no reason....
Report as
MissBFMV
Dude, you can feel the freezing cold air here in Ohio already, plus there has been a little bit of slight winds. They can't be wrong, but you could be also right.
Report as
All I'm sayin is that they are wrong sooooooo often that I have lost any belief in their "science".......sure,it's nice to have a heads up about things, but when they are wrong more than right.....well....most of us don't get paid to be wrong
Report as
MissBFMV
Well, I know nothing about these guys, so I'm going with you. You are right, and you seem absolutely certain about this.
Report as
All right children...we need to regroup lol..Nafta..I really really really hope they are wrong..but remember some places are going to get it.. I feel for them. I have been flooded out once and it was sheer misery.Once is ENOUGH..
You sound like my hubby nafta lol.. and you sound like me Miss :)
Lets hope we all fair well... be safe all.I am now going to feed my face..Take care and ty both for the comments:):):)
Report as
Fitch, we can all agree that people in peril is a bad thing, and I also hope that everyone comes through this "storm" safe 8)
Report as
MissBFMV
You're very welcome Fitch! :)) and I agree Nafta.
Report as
Well Nafta..not sure how you guys are doing..news look scary..Guess most of New England will have no school tomorrow..I Picked up down here in my playroom , which was flooded once..Pretty devastating so am trying to be ready.
We live across the street from a brook and at the bottom of a hill lol righttttttt

And leaves are all over the place AT THE TOP OF THE HILL We have a hyge pine in the back yard that is not rooted deeply so I will say I did lit a candle in prayer today.. Nothing left to do:)
God bless your dad ,and you, and you too Miss :)..Here we go.. :) Be safe..
Report as
Add a comment...
MissBFMV

I just found out that our location will be hit Monday by some snow and there might be a large amount of rain included. The whole storm could blow over and pass us, so we probably won't get hit that much, but others will. Hurricane Issac is similar to Hurricane Sandy. They both caused the same amount of damage. Hurricane Sandy is traveling at 175 km/h (110mph). It can reach up to 520 mph (835 km/h), which is a Category 4 hurricane, and Category 4 hurricanes are the worst of them all.

Helpful (2) Fun (1) Thanks for voting Comments (7)
Report as
thank you..I'd love to believe that but they are saying this is a double whammie ,,ewwww
Report as
oh..be safe:)
Report as
MissBFMV
You're welcome, and you too. I'm just as nervous as you are... but good luck :)
Report as
You can bet I will be praying:)
Report as
MissBFMV
I don't pray, but since this is gonna happen. I'm gonna start praying that no one gets hurt.
Report as
awwwwwwwww nice..:)
Report as
MissBFMV
Thanks :)
Report as
Add a comment...

you can get a list of things to get and do from the national weather service website.

Helpful (2) Fun (1) Thanks for voting Comments (1)
Report as
Thank you!! Much appreciated
Report as
Add a comment...
Do you have an answer?
Answer this question...
Did you mean?
Login or Join the Community to answer
Popular Searches