Submit a question to our community and get an answer from real people.
Submit

Whats the most important lesson youve learned in your life?

Report as
Phlorence_602

I'm really young now.
But so far, all I can say is, be confident but be nice, and not too nice.
Otherwise, people would take advantage of you.

Helpful (17) Fun (2) Thanks for voting Comments (3)
Report as
You've learned ALOT in your youth then.
Report as
Awesome answer Phlorence
Report as
Phlo, every time I look at this answer, I see more meaning and more wisdom. I'm not sure why I didn't comment on it at the time, but this is an awesome answer :)
Report as
Add a comment...
Tweetybird627

Don't trust everyone you meet!

Helpful (9) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

"If it ain't broken, then don't fix it"

Helpful (9) Fun (3) Thanks for voting Comments (3)
Report as
Also "Life is short, stay awake for it" - Caribou Coffee
Report as
Amen!
Report as
HA -- so true! :)
Report as
Add a comment...

make sure you get to know a person before you decide to truely bond with them.

Helpful (9) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

I've yet to know, we learn great lessons all throughout life the older you age. I'm only 17 and the best I've learned (by far) is "YOLO".

Helpful (8) Fun (4) Thanks for voting Comments (5)
Report as
May I say that I have observed that you are a very mature seventeen-year-old. :)
Report as
Thank you.
Report as
You're welcome.
Report as
Where is it written that you only live once?
Report as
Nowhere, I hate "YOLO" and all it stands for. I'm trying to be humorous, I guess you could say.
Report as
Add a comment...

Don't trust everybody you meet

Helpful (8) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

People can be buttheads sometimes.

Helpful (8) Fun (3) Thanks for voting Comments (4)
Report as
Phlorence_602
Only sometimes? Lmao.
Report as
Haha so true.
Report as
Resorting to saying buttheads was the nicest term I could think of. Haha
Report as
Omg yes amen
Report as
Add a comment...
rbeezy

Set goals and make a plan to reach them, no matter how big or small!

Helpful (9) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

that you shouldnt get pimples on your .. butt

Helpful (6) Fun (5) Thanks for voting Comments (4)
Report as
Phlorence_602
Lol :)
Report as
how old are you Pippi_Peponelopy
Report as
wtf
Report as
why do u want to know?
Report as
Add a comment...

Never take life for granted.

Helpful (14) Fun (4) Thanks for voting Comments (8)
Report as
Now that's a good answer! amen!
Report as
Thanks. Not that I really ever did, but I learned even more, not to. :)
Report as
I think we've both probably learned from it huh?
Report as
I suspect you have, as well, of course.
You seem like a great guy with a good head on your shoulders. :)
Report as
Thank you Gail, you seem like a very sweet and intelligent lady ;) you got my attention..
Report as
Aww, thanks so much. That's really nice. :)
You are very welcome.
Report as
totally TRUE..
Report as
Yes. It's a great lesson to learn. So many need to learn this lesson.
Report as
Add a comment...

" When life gives you lemonade, make lemons. Life will be like, 'Whaaattt?!'" - Phil Dunphy

Helpful (8) Fun (4) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

The only person who can change your life is yourself. Self confidence is one of the greatest assets you could have.

Helpful (13) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Live your life your way, dont care about what people think of you! Because you will just end up having a bad time. So i dont care what people think, im just doing what i love, and want :D that's when your having the most fun!

Helpful (6) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Sometimes "gut" instincts are best.

Helpful (10) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

The older my children get the more money I spend!!

Helpful (6) Fun (6) Thanks for voting Comments (2)
Report as
Ikr!!
Report as
Oh common it's not that bad I have no regrets
Report as
Add a comment...

To ALWAYS treat others with the kindness & respect I want to be treated with.
Also, to be extremely responsible & practical with money... not always fun, but I've never been homeless! :)

Helpful (12) Fun (3) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

To treat others as I'd want to be treated.

Helpful (12) Fun (2) Thanks for voting Comments (7)
Report as
Couldn't agree more.
Report as
Good answer:)
Report as
Thank you Craigsmom!
Report as
Thank you 16yvette!
Report as
You're welcome. :)
Report as
FunnyLittleFrog
Yes, most important thing...
Report as
Thank you Funnylittlefrog!
Report as
Add a comment...

Don't believe all you hear and only half of what you see.
And when someone's being a lame face say "I love you, i will make you a cake" then do it. Be nice to those who maybe don't deserve it, it will make u more satisfied when u know u did right. I guess those are my two so far, but since I still young adult I will have way way more lol

Helpful (7) Fun (4) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Don't let anything get in your way (Even homework :D)

Helpful (7) Fun (5) Thanks for voting Comments (1)
Report as
How bout fences put to keep people from falling off things... :)
Report as
Add a comment...

Don't get pregnant at 17!

Helpful (10) Fun (4) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Life is short and windows of opportunity close quickly. If you don't make the most of it, you end up with a lot of regrets.

Helpful (8) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
idkifimright

to not guess on your EOCT's and to take school seriously

Helpful (7) Fun (4) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

"If you must draw your sword, draw it with honor, and when you sheathe it again, be certain that it maintains the same honor you drew it with"-Japanese proverb/parable

Also,

"Aku Soku Zan"-Slay Evil Immediately

Helpful (7) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Always forgive others and move on, don't hold a grudge which guilt can never make you feel better.

Helpful (9) Fun (2) Thanks for voting Comments (4)
Report as
That's so true :) great answer
Report as
Yes, thank you. :)
Report as
it is true nice answer
Report as
Thanks.
Report as
Add a comment...

That even though your day seems to be lacking and all you want to do is hide and cry feeling like nobody cares or loves you keep in mind. That there is always someone who loves you more than you actually know. And also to not never be ashamed of who you are just live life to the fullest and give it your best shot of simply being yourself....

Helpful (8) Fun (4) Thanks for voting Comments (2)
Report as
good morning rose = }
Report as
how are you....?
Report as
Add a comment...

To be wise and work hard so I can achieve alot

Helpful (9) Fun (3) Thanks for voting Comments (15)
Report as
hey
Report as
Hi
Report as
whats up
Report as
Nothing just answering questions, you?
Report as
i am answering questions and there's nobody to talk to
Report as
Well there should be, of the millions of people on this website.
Report as
But anyways what ya wanna talk about?
Report as
anything
Report as
Ok how do you like ask.com?
Report as
bye talk to you tomorrow
Report as
i love ask.com and hey
Report as
Yeah hey. And I used to like ask.com but now I don't like it as much because of the new guidelines.
Report as
i didn't know it had new guidelines
Report as
Well if you get your questions and answers removed sometimes when you think there's nothing wrong with what you asked or answered then you would know. I guess you put good questions and answers
Report as
i guess so because i am an good girl not an bad girl
Report as
Add a comment...

Next to knowing Christ because that is most important to me..... I'd have to say the very harsh reality that not everyone, in fact very few, are who they appear to be and to trust no one completely. Sad, but true.

Helpful (8) Fun (2) Thanks for voting Comments (13)
Report as
your not a pair of sissors?
Report as
lmao!
Report as
8)
Report as
Did I miss something?
Report as
read it again."very few are who they appear" for one.
Report as
Right
Report as
lol
Report as
Craigsmom you're easily amused I see haha! Guess I missed it again.
Report as
sharp as sissors! lol jk
Report as
I am a big fan of humour, yes, lol.
Report as
Oh
Report as
My answer is serious and I guess I don't get the humor and feel a bit offended is my point. But what ever floats your boat. Enjoy!
Report as
relax. :)
Report as
Add a comment...
oarkergreatdane

Never give up on yourself.

Helpful (11) Fun (3) Thanks for voting Comments (4)
Report as
that's right. NEVER! :) should I call you oarker? anyway, how are you feeling?
Report as
oarkergreatdane
Candy is better, Julie. I'm on my "off" week of treatment so the only thing that still is with me is a nasty metallic taste in my mouth. Thanks for asking!
Report as
Ok candy. would eating something real yummy take the metallic tast out? Keep getting better!
Report as
Right on!
Report as
Add a comment...
stephan31

dont lie cheat an still because its the worst type of people

Helpful (8) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

So many that I can't even count but most importantly I have learned to just be myself !

Helpful (9) Fun (2) Thanks for voting Comments (10)
Report as
Hey how are you doing?
Report as
I am feeling awesome ! Hey are you able to get on yahoo ?
Report as
Yeah for a little bit last night as soon as I got off ask.com I went straight to bed and my cousin Jacob got so mad. He this morning was like COME ON SISTER WE ARE GOING TO WATCH SOME ZOMBIE MOVIES! I was like okay and sorry about last night also. He was like "man what happened you usually stay up all night and beat everybody else at an all nighter watching horror movies? Lol is funny because he was mad for leaving him up all night by himself haha! And am about to get on it right now! :D
Report as
Ha , ha ! Hey no it is alright you needed your rest. Also I had to get up early because I had a guitar class today. I'll tell you all about that if able to get on the yahoo messenger !
Report as
Okay I'm sorry, but it's not letting me even going to my email box at all it's so I can't even get on messenger and message you. Sorry :(
Report as
Hey it is alright don't worry about it. Hey how are we going to do our all nighter ? Through e-mail or text ? Either way is fine with me.
Report as
Well, I hope tonight it's working so we can email instead and if not then we can text and am about to probably go because Jacob is wanting to watch some horror movies, but he isn't back from store yet so I'm just waiting for the nut to return haha.
Report as
Hey it is alright I understand I don't want to get in the way of your visit with Jacob and I will just talk to you later !
Report as
Well, I'm staying on for now he is too busy walking anyways and can wait until later for our movie time and also I'm always seeing him so it's all good! :D
Report as
Ha , ha ! Well I'm just glad to see my best friend happy !
Report as
Add a comment...

Not to pee in the wind

Helpful (11) Fun (5) Thanks for voting Comments (49)
Report as
Phlorence_602
Oh my gad
Report as
Ha , ha I'm guessing you learned that the hard way huh Josh ? lol.
Report as
I learned that one in Boy Scouts, at a very young age...
Report as
Don't tell me you did that Josh?
I'm sorry, but that's funny and am trying to not imagine what would happen as soon as it hit the wind and possibly coming back... LOL!
Report as
I got a golden shower. And when I say that I don't mean the shower head was gold...
Report as
Ha , ha sure right you were just a boy when that happened lol That's why bathrooms are invented lol Did they even have a bathroom you could use like the ones they'd normally have at a fair ? lol.
Report as
Of course, but that's not as fun a going outside. And I was at camp
Report as
Yeah, but about those porter potty's while trying to take care of business somebody could just so easily tip it over with you and... well you know what would happened next WHOA! Eww xD
Report as
I made sure that never once happened haha
Report as
Ha , ha man I would hate that ! lol I would be so mad at that person if they did that to me and I'd be drenched in pee lol.
Report as
Phlorence_602
I regret commenting on here....
Report as
I just got the biggest grin across my face right now trying so hard not to laugh, but it's not working... darn Lol
Report as
RedRose
Hahaha! Charming, Rose xP
Report as
Lol then you would see me coming out covered in pee and a piece of toliet paper hanging off on the side of my shoe lol.
Report as
Lol, too much pee for Phlorence
Report as
Lol, it's too stinky for Phlorence in here!
Report as
Ha , ha then you would see me coming out covered in pee and toliet paper hanging down from my shoe lol.
Report as
Ha , ha then you would see me covered in p@@ and toliet paper hanging down from my shoe ha , ha
Report as
Eww GROSS Josh get outta here your the one stinking it up!
Report as
It can't be me, I take a shower every sunday
Report as
Sorry Guys I will try to shower more than once a month lol.
Report as
Eww, supposed to be once a week at least. I think...?
Report as
RedRose
hey-dont underestimate the power of the doederant stick!
(KIDDING)
Report as
I'm just kidding Josh lol.
Report as
Once a week?
Blah oh my gosh this odor is too stro...n...g *passes out and fall over*
Report as
RedRose
Oh no! shes down! quick, josh, take off your socks!!
Report as
No Rose !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Report as
Here's my socks!!!
Report as
I got you Black Rose !
Report as
Wait where's everybody going? Lol
Report as
We are trying to awaken Black Rose she is down from the bad odor !
Report as
*wakes up screaming*
WHAT THE HELL!!! Excuse me, but what the fruck were ya'll going to do with those damn SOCKS?! Josh that's it your too mean helping her and Red what and why are you oh this calls for war Angel you on my side??
Report as
Hey I got your back Black Rose !
Report as
Oh oh oh wait just a minute now... Angel you were going to hold me while they stuffed the socks that possibly would have killed me in my mouth or on my face!!! *sobs* You'll all so mean I'm going away now. :((
Report as
Wait no I wasn't gonna hold you down ! Rose !
Report as
Oh I'll put my socks back on, I'm sorry Natalie I was only trying to help!
Report as
Phlorence_602
I regre comments here -__-
Report as
It's alright Phlorence, I put my socks back on
Report as
Now Phlorence, you have got to admit this conversation was quiet funny of some sort even though one weak person passed out and had PEOPLE TRYING TO USE SOCKS TO HELP HER RECOVER!!!!
Report as
Phlorence_602
Lmao
Report as
I put the bad socks in the fire! I've got fresh socks now, it's okay
Report as
Honey what makes you think I would find the fresh socks more appealing than the nasty and dirty socks?... I think NOT so back away! -__-
Report as
Honey what makes you think I would find the fresh socks more appealing than the dirty stinky socks?... I think NOT so back away!
Report as
Ha , ha Josh you and your socks lol.
Report as
Oh my gosh now this whole having to repeat it in words just because my first comment didn't work is making me get heated up some... And am thinking if my idea of releasing anger out on a cold dead turkey would work?
Report as
Idk but I'm about to use my method
Report as
Halo method?
And well, bye everybody I'm off to watch a HORROR MOVIE and with a bowl of freaking popcorn with all lights turned off and curtians closed making it scary to watch "Demons 1" hope I don't jump. If do the air is going to have popcorn flying through it HEHE!!! xD
Report as
Lol, peace out then
Report as
Have fun Rose talk to you later big sister !
Report as
Add a comment...

Everyone has a choice. When someone says "You don't have a choice" it's a lie we all have a choice.

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Don't fall for the cute guys with the bad attitudes

Helpful (10) Fun (5) Thanks for voting Comments (2)
Report as
true
Report as
Excellent !!!
Report as
Add a comment...

HIV doesn't stay in Vegas

Helpful (8) Fun (5) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

respect your parents once they are gone you will really wish them alive

Helpful (9) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
RedRose

Be happy. Make the most of everything you have and enjoy the opportunities and people you are blessed with. And when things get hard, remember you are not alone.

Helpful (8) Fun (1) Thanks for voting Comments (1)
Report as
hey = )
Report as
Add a comment...

Besides loving Christ, I would say - ALWAYS do what you KNOW is right - regardless of what the other person is doing or saying. And SOMEONE's gotta be the adult in certain situations - try to be that one.

Helpful (4) Fun (1) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Psalms 118:8
It is better to trust in the Lord than to put confidence in man.

Helpful (4) Fun (1) Thanks for voting Comments (1)
Report as
Absolutely! People may fail you (and probably will at times), but God NEVER fails and is ALWAYS faithful! Great answer.
Report as
Add a comment...

If the meat smells sour, just don't eat it... Learnt that one the hard way...

Helpful (4) Fun (2) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Not to give too much. (Either way.)

Helpful (7) Fun (1) Thanks for voting Comments (7)
Report as
You nedd to give some,to get some though too.
Report as
What? I know that. I gave too much...at one time...and got burned for it. That's why I said what I said.
Report as
But, yes...in general...you are totally right...I agree.
Report as
hear, hear
Report as
You're so funny, sweet lady. :)
Report as
why thank ya = )
Report as
Anytime. :D
Report as
Add a comment...

It's ok to say you need help sometimes.

Helpful (11) Fun (3) Thanks for voting Comments (9)
Report as
Sometimes? How about anytime...
Report as
I am learning that too,Truckerlady. I am still a fan of yours and I hope this year is good to you.
Report as
Great answer, truckerlady!
I have the hardest time asking for any sort of help with anything... I am fiercely independent... and super-stubborn!! :)
Report as
OMG!! Me too!! I tend to stick with the stubbornness instead of even thinking about asking for help!! (Right, kuu?)
Report as
HA -- I knew I wasn't the only one! I prefer to do anything/everything myself, even if I don't know how (I figure it out!), rather than ask for anyone's help.
I'm sure many "things" would go a lot easier if I'd ask for a li'l help now & then, but I'm kinda proud that I'm able to fix a lot of stuff that other women would think they need a man for! :)
Report as
Well, when you don't ask, I think I'm pretty good about shoving it down your throat. lol
Report as
Hahahaha, Kuuipo!! I'm great at (and more than happy to be) saying, "Well, I told you so..."
In fact, that very well may be my favorite phrase! Eh... except when I have to say it to myself, which goes more like:
"D@aaaamn, I knew it....*sigh*..." ;-)
Report as
@AllBangedUp...you sound exactly like me!! At least I now know that I'm not the only one!! {^_^}
Report as
truckerlady -- uh-oh... if you're exactly like me, you must get called some "colorful" names, hahaha! 8)
Seriously, we do sound a lot alike... so, I'm "following" you now! :D
Report as
Add a comment...

Good friends are few and far between,and life is what you make of it.

Helpful (8) Fun (1) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

I didn't want to beleave some of the things that the bible was telling me about the mentally ill, and almost closed my Bible forever,but after reading it over a hundred times,then did I then think could it be true,and things fell into place,it's not always what we want,but once we except the truth we are able to move forward spiritually.

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
Excellent insight!
Report as
Add a comment...

That people are imperfect and when you have a more realistic view of them - their betrayal, mistrust, rudeness, back-biting and all of the negative disposition some possess - no longer throw me. (James 3:14,15) That is my major learned lesson.

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

I have learnt to be fair to people,be grateful to God and be responsible in whatever task I'm assigned to.

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

To be compassionate. Don't make fun of anyone, put yourself in their place. basically..always treat others the way you want to be treated. be nice and have integrity.

Helpful (4) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
australis
good insight
Report as
Add a comment...

God's timing is perfect, whatever happens, trust that He will make everything perfect in His time :D

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
Love your handle, Soldier! Praise God!
Report as
Add a comment...

From a Christian's perspective (and when I say this, this is what I believe. You may vary in your opinion, but this is where I fall.), I try to go by life using this: "Be joyful in hope, patient in affliction, faithful in prayer."-Romans 12:12

Helpful (3) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
EXCELLENT plan to live your life by!
Report as
Add a comment...

not all your friends your friends

Helpful (2) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

"Fear the true God and keep his commandments. For this is the whole obligation of man."-Ecclesiastes 12:13. I learned this lesson the hard way. I thought I could live my life apart from God's standards and still find satisfaction. I was wrong. Disregarding God's laws on life is like mankind trying to disregard the laws of the government. Can it be accomplished? Yes. Are there consequences? You better believe it. The scriptures state: "There is no wisdom, nor any discernment, nor any counsel in opposition to Jehovah [God]."

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
Wonderful insight, EricBetsey...
Report as
Add a comment...

Loyalty to the only true God. Psalms 83:18. When we are loyal, he is loyal to us!

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
Amen.
Report as
Add a comment...

That people are generally ignorant and insensitive, so they can not be trusted, especially you shouldnt wait for correct answers in special questions/asks from Average Joes.

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

never let anybody set your dreams...people who dont want you to succeed will drag you down with words ........

Helpful (5) Fun (1) Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

don't trust anyone, don't judge anyone by their words, every 2nd person is cheater,

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (1)
Report as
I see the same. I cant imagine how can people lie to theirselves that this is a wonderful world and everything is going to be all right. I think if nearly everyone lies and cheats, and nearly everyone become a hypocrite, there is no point in big words like "freedom, respect, honour, righteousness", etc.
Report as
Add a comment...

keep breathing!!!
warmly invited
On April 7th 2013, there is a free Bible Talk that will be given worldwide: "Does Death End It All?" PLEASE visit the link below to find the times & nearest location to you. It is free & there are no collections taken. Just bring your Bible to follow along. The talk is about 30 minutes/
http://www.jw.org/apps/index.html?option=FRNsPnPBrTZGT

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Jesus loves me. Seriously.

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Dont sweat the small things. Forgive and forget. Don't take life too serious, you'll never get out alive! Never buy anything from someone that is out of breath.

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
Do you have an answer?
Answer this question...
Did you mean?
Login or Join the Community to answer
Popular Searches