Submit a question to our community and get an answer from real people.
Submit

What does 80 proof stand for on a alcohol bottle?

I've seen people drink and Wonder what they see in it. so I decided to actually look at the bottle. Hennessy , Paul Masson, rent Martin all have a 80 proof stamp. wild turkey was labeled 101. Then I saw another bottle with no name and it was 250 proof. I grabbed it and my friends were like you don't wanna mess with that! I'm confused.

Report as

40% alcohol. Whatever the proof, alcohol is half that number. 200 proof would be straight alcohol.

Helpful (1) Fun Thanks for voting Comments (3)
Report as
You mean like running alcohol.
Report as
I mean rubbing.
Report as
Something like that
Report as
Add a comment...

It's 40% alcohol

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

The numbers are telling you how much alcohol is in it. The higher the number the stronger the drink. ?

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

80% alcohol. you cant drink 100% alcohol.

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...

Stands for a designated driver wow!!! Go easy lol

Helpful Fun Thanks for voting Comments (50)
Report as
Hey you, how 'bout those Bruins last nite?
Report as
I believe in miracles more than ever now hahaha SOX NEED ONE RIGHT NOW!
Report as
How was your day?
Report as
Day was good. 'Cept the Red Sox lost again. 2-9 in last 11, ugh. How was your day?
Report as
Afternoon? Yesterday was a good day 'cept our team has holes in those socks :( Actually, that stadium is brutal:(

Enjoy the rest of the day.....might do more yard work here:)
Report as
They are losing again, ugh! Am glad tomorrow is Fri.
Report as
Miracles ahhhhhhhhhh gotta love them...

How you spending the weekend and where you working next week
Yes, I know, I ask lots of questions hahahaha

Enjoy the weekend:)
Report as
Spending weekend in Saratoga Springs NY. Gonna be working around here next week. Going home on 31st, can't wait. Gonna be home till the 9th. Gonna be a long 2 weeks, miss her a lot already.
Report as
Oh Saratoga is just lovely.I hope to go back one day. I was wondering how you were dealing with being away from home..
Goodness...June is right around the corner.
Ok..we have a chance to win this game...really we do:) Now let's do it!!
Enjoy Saratoga...any races going on?? :) Couldn't resist:)
Report as
Spending weekend in Saratoga Springs NY. Gonna be working around here next week. Going home on 31st, can't wait. Gonna be home till the 9th. Gonna be a long 2 weeks, miss her a lot already.
Report as
Am just chilling out today. Been a long week. Gonna have a few cold ones tonight.
Report as
Had a busy weekend,, Can't believe tomorrow is Monday.. GO BRUINS GO PATS !!:)
Report as
I can't believe that the Bruins beat Rangers that bad! Red Sox are winning, too.
Report as
Feast or famine lol But yayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Report as
Agreed
Report as
You must be a happy camper lol
Report as
Not as happy as I will be May 31st, when I land in Phoenix.
Report as
Awwww there is no place like home...How long did you say you would be there?
Can you work from your area? Probably have a certain district/ states huh?
Report as
Gonna leave to come back here to NY on 9th. Sposed to work outta Cali, eventually, but who knows when. At least if I was in Cali, I might be able to sneak home for a weekend, or her come to me. That's the hard part. Ain't seen my wife in 5 weeks.
Report as
Hi Red..would be fun if you could get tickets for a game if the Sox are playing the Yanks when you are in town..
Oh your poor wife!! Do you get to Skype her? Skype is the next best thing to being home.
How long a trip from Ca. to your home? Have a good weekend:)
Report as
No Skype. Can do FaceTime. Am 5 hours from LA and San Diego. One more week, yay.
Report as
Face Time? Five hours? Sure beats driving:) Well it will pass quickly so one day at a time and yayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy you can enjoy!!!!!!
Report as
5 more days. Sox won, Bruins won yesterday.
Report as
and counting hahaha don't blame you..

yes..saw both...9th today was a nail biter..tied for first..phew
not sure about the next bruins series..gooddddddd team...but...we will see:)
Report as
4 more days. Sox won again. Bring on the Penguins.
Report as
Did I mention that I had 82 hours last week? Still tired, from that.
Report as
Keep counting! Soon!!!!!! Yayyyyyyyyyyyyy for Red..
Penguins not going to be so "easy"...but we are to this point..
EIGHTY TWO HOURS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GEZZZZZZZZZZZ How much weight have you lost????
Either you love your work, or you are trying to trump "Trump..lol
Report as
2 more days, yay. Red Sox lost tonight, crappy. Can't wait to get home. Gonna be the longest 2 days of my life.
Report as
Good morning...Yes, but what a super reward for your patience:)
Does your wife work? You confused me...I thought you said you lived with your parents..BUT IT DOESN'T TAKE MUCH TO CONFUSE ME. hahaha

Yayyyyyyy warmth at last....Our yard is looking soo pretty..Spring is great....Come late summer all heck takes over..lol Keep counting
Sox WIN~! Hope that goes both ways this week hahaha
Report as
I live with my wife. My dad lives in East Providence, my mom, not far from me. Leave at 6 for Arizona. Can't wait to get home.
Report as
Ok...got it lol .My husband and I attend Mass in a church on Federal Hill. We love Providence and Tiverton Rhode Island..
Have a safe trip.. God bless....
Report as
Am home, got here at 1130 AZ time. Flight was very turbulent. Am glad to be home.
Report as
I lived right near Federal Hill, when I moved here. Small world.
Report as
Heyyyyyyyyyyy was thinking of you~~~~ What's doing..You leaving tomorrow?
Report as
oh just saw this
Report as
yayyyyyyyyyyyyyyyy glad you are home!!!!!
Report as
my family got here from NC today.. they are down the Cape till Tues, then THEY COME HERE FOR A FEW DAYS!!!!!!!!!!!!!!

What gives with these socks? looking ewwwww
Bruins..will check on them next.
Report as
Bruins won. So glad to be home. Sox won last nite, too. Bucholz is pitching against Yankees tonight. Got home 1130 Fri morning. Leave next Sun, not sure where I'm goin next week, yet. Glad I'm off this week, woulda been in NYC, this week.
Report as
GLAD YOU ARE HOME TOO...BUT....WAIT...ARE YOU SAYING [INDIRECTLY, COUGH] THAT YOU MISSED THE CHANCE TO BE AT A SOX/YANKS GAME CAUSE YOU WERE BACK ATY HOME???!!! HUH HUH????? lol
not sure how to take that, but send me money or cookies and I will be quiet.hahaha
Yes...that was a pleasant surprise...both teams winning...2 tough teams..
I am watching the weather channel beforw I go back out and plant flowers..mowed the back already yayyyyy
But the weather channel is sharing sad news about the 3 guys that died chasing the storm this Friday.Very bright men! .Helped the cause a lot..... So sad.
Am trying to get stuff together for victims in Ok. A town not too far from here, is collecting for themI.... just found out this morning , that tomorrow is the last day for collecting.JOY...MORE RUSHING lol Hey..enjoy the game tonight..!! GO SOX!!!!!
Report as
Go Sox. 3 rainout, what the heck.
Report as
glad you are on?? Are you? is there a game tonight? can't find it.. it is Monday.i saw the game last night..and the RAIN.. Did it get rained out again? At least we won lol
Am watching Bruins..wow!!!
Report as
Couldn't watch Bruins here. Sox didn't play last nite, won big time tonite, they scored 17.
Report as
Bruins goin to double ot.
Report as
Bruins won in double ot, last nite. Red Sox won tonight, go Papi, walk off homer. Can't believe tomorrow is Fri, already. Still no clue, where I'm goin. Go figure. How's your week been?
Report as
Just got on...How you doing?
Been one busy week...Did so enjoy our girls....Our granddaughter [9] loves sports and we got to watch the Bruins together. I even took pictures from the tv when the won the title lol . Big Papi was at that game..Cool beans...Now on to bigger things.
My NC gals went back home yesterday....It is delightful and wonderful having them here, but so sad when they return..So goes life I guess.
Did you have a happy stay at home? How fast did that visit pass?!!! Nothing like last minute instructions ..Hope you get to work close to home:)
Report as
Been nice to be home, time went way too fast. Leave tomorrow for Orlando, FL. So, I did get am extra day home, out if it. No complaints, there. Watching the Sox kick the Angels asses. Probably gonna be in Orlando a couple weeks, then sposed to go to the northeast, again. Not too sure on that, yet. Glad you had fun with your girls. I called Boston Chicago in cup finals, go figure. I wish I could go back and put money on that.
Report as
Florida? I will carry your supplies..I LOVE FLORIDA.
Bet your wife is sad to see you go..I was when my girls left. Time does fly.
So put money on the Bruins as the winners..lol..
Remember tho,,MONEY GOES WHERE MONEY IS..Ever notice that?
Drive safely.. Bring swim trunks for lunch break ,Ahhhhhhh Florida..
Report as
Yeah Florida. Humid as all hell, when I got here. I do hope she misses me, I know I miss her, already. Some game tonight, 12 innings, really? Let's go Papi. So much for that one. Come to Florida, I can use the help, lol.
Report as
I did bring trunks.
Report as
My brother is in Sarasota..think I told you that.
How long are you away this time?
I was flipping channels..My favorite movie is on too... 14 innings.ye gads..
What is the story on Rem Dog?
I miss him..he is a riot!! !GOOOOOOOOO SOXXXXXXXXXXX!!!

Have a good week..Only way you will be cool is to spend plenty of time in the buildings you are doing business, and in your air conditioned car.:) ahhh Florida..
Report as
Add a comment...

200 proof equals 100% alcohol

Helpful Fun Thanks for voting Comments (0)
Report as
Add a comment...
Do you have an answer?
Answer this question...
Did you mean?
Login or Join the Community to answer
Popular Searches